29/5/12

PASTÍS DE POMA ENGRUNAT



Hi ha receptes que semblen tenir un atractiu especial .... que saps des del primer moment que tard o d'hora sortiran de la teva cuina ... receptes amb un poder de convocatoria tal, que van apareixent una i altra vegada al llarg del temps en un bloc rere l'altre .... En quants blocs haureu visto potser fins i tot les tingueu publicades al vostre, el "Pastís de xocolata Guiness", "Les Piruletes de formatge" ,"Els Maccheroni in crosta"  .. o tantes altres que estan encara a la carpeta de pendents ...
.... com aquest "Pastís de poma engrunat", que ara he rescatat de la meva ... una recepta, que fa alguns anys era de les que apareixia sense parar en un bloc rere l'altre, i que ara fa temps que no veig ... però si sou com jo, que en el món dels blocs ja aneu camí de ser un "gran reserva", segur que us la haureu trobat molts cops  cada cop segur que us ha despertat un fantàstic record .... que espero suscitar també ara en els que encara no la coneixeu....tasteu-la!!




Despatxeu:

- 300 g de farina
- 2 culleradetes de llevat en pols
- 140 g de mantega
- 1 ou
- 125 g de sucre
- ½ culleradeta de vainilla en pols
- 2 pomes grosses
- 1 llimona
- 100 g de nous
- 50 g de panses de Corint
- sucre de llustre

Preparació:

1.-Escalfeu el forn a 200º, amb l’escalfor de baix. Poseu la farina juntament amb el llevat, la mantega en pomada, l’ou, 100 g de sucre (reserveu els altres 25 g) i la vainilla en pols, i treballeu-ho amb les mans, fins que quedi una pasta consistent.

2.-Unteu amb mantega un motlle de 22 cm i poseu-hi al fons tres quartes parts de la massa. Ratlleu la pell de la llimona. Ratlleu una poma, disposeu-la a sobre de la massa, escampeu-hi per sobre la meitat del sucre que teníem reservat, la meitat de la ratlladura de llimona, una mica de vainilla en pols, la meitat de les nous trencades, no picades, i totes les panses de Corint.

3.-Ratlleu l’altra poma i feu una altra capa de farcit, igual que l’anterior, però en aquest cas sense panses, ja que a la part de dalt del pastís es ressecarien. Esmicoleu la quarta part de massa restant, fent petits pessics irregulars (engrunes), i poseu-les a sobre del farcit, procurant que quedi ben cobert.

4.-Coure-ho al forn a 200º, durant 50 minuts aproximadament.

5.- Un cop sigui fred, desemmotlleu-ho, empolsineu-ho amb sucre de llustre. ....i gaudiu-ho de gust

18 comentaris:

  1. Ummmm jo faig un de molt semblant i es boníssim així que aquest també ho serà, quina bona pinta!!!!!!!!
    Petonets

    ResponElimina
  2. A mi m'ha provocat un somriure i molts records, comparteixo tot el què has dit sobre aquestes receptes universals que tenim a tots els blogs :)
    I aquest concret l'he repetit més d'un cop i no m'ha fallat mai ;)

    ResponElimina
  3. Coincidim!!! jo també fa molt temps que tinc aquest pastís a pendents... t´ha quedat de luxe!!! quin tall més temptador... m´encanta. Petons,

    ResponElimina
  4. Tiene todos los ingredientes para que sea una delicia y un aspecto que no deja lugar a dudas: es una delicia!!!, y te ha quedado perfecta. Buena semana. Besos

    ResponElimina
  5. Doncs, nosaltres el tenim pendent!!! Ja triguem, té molt bon apinta!!!
    Una abraçada

    ResponElimina
  6. ja,ja¡¡ mi a gustado eso de que vas camino de un gran reserva¡¡y tiene razon es un gran pastis y ultimamente no ve tanto,muy bueno y fantastico te ha quedado
    una abraçada

    ResponElimina
  7. Pues, sí... esto ya es un postre tradicional. Esto se parece a mi pan de Calatrava... muy bueno, un aspecto extraordinario, Alfons.
    Un saludo
    Juan Carlos

    ResponElimina
  8. TEns raó que estava de moda fa uns anys, jo també en feia un de semblant i me l'has fet recordar, hi tornaré!

    ResponElimina
  9. Jo recordo haver-lo vist per primer cop al Cafè de nit, però també a d'altres... A la vista realment és preciós i al gust sembla exquisit!, hauré de posar-lo JO ara, a la meva carpeta...Una abraçada.

    ResponElimina
  10. tot el que porti poma m'encanta!!! el tall és fantàstic Alfons. petonets

    ResponElimina
  11. Doncs jo encara ael tinc a pendents!!!!! A veure si ara, que he vist la teva magnífica aportació, m'animo d'una vegada!!!!
    Petons

    ResponElimina
  12. Jo tampoc l'he fet i es que la llista de pendents ja es molt llarga. M'agrada aquesta capa que queda per sobre.
    Petons.

    ResponElimina
  13. Gràcies per al rescat. Va be refrescar aquestes oblidades i no menys bones receptes.

    ResponElimina
  14. Hola Alfons estimat i guapo tu

    Els pastissos de poma estan entre els meus preferits, aquest jo el faig una mica diferent, pel que amb el teu permís amoto la formula

    mil petonets engrunats, Susanna

    ResponElimina
  15. Una recepta tradicional i ben bona
    Una abraçada

    ResponElimina
  16. Ha sigut llegir el nom de la recepta i imaginar-la...com m´agrada aquest tpus de tarta de poma:))) petons

    ResponElimina
  17. Alfons, una tarta que gusta a todos, me encantan todas las de manzana, tiene que estar deliciosa y la presencia te ha quedado inmejorable. Me voy a ver la cucharilla de arriba. Un abrazo, Clara.

    ResponElimina
  18. mmmmmm....quina pinta, m'encanta, m'apunto la recepta i em quedo pel teu bloc.

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails